tetszik

2012. október 29., hétfő

Egyszerű (és gyors) almatorta receptje


Egy nagyon  kedves  kolléganőmtől  kaptam,  és  isteni !!


Hozzávalók:

-          2-3 db alma (tortaforma vagy tepsi méretétől függ)
-          2 tojás
-          1 csomag sütőpor
-          10 dkg Rama vagy vaj
-          15 dkg liszt
-          csipet só
-          15 dkg cukor + 5 dkg az almára
-          1 kefir vagy tejföl vagy natúr joghurt (175 g)
-          1 teáskanál fahéj




Melegítsd elő a sütőt!

A tortaformát vagy tepsit kibéleled sütőpapírral.
Az almát vékonyabb szeletekre, negyedekre vágod, és kirakod vele a forma
alját. (Én egy rétegben szoktam rakni, így kb. 2 almát használok fel)
Megszórod az 5 dkg cukorral (ha nagyon savanyú az alma, akkor lehet 6 dkg
is) + meghinted egy teáskanál őrölt fahéjjal.

Megolvasztod a Rama-t egy külön tálba és belekevered a tojásokat, a 15 dkg
cukrot + a csipet sót. (Én kézi habverővel dolgoztam össze, a vaj igaz,
hogy darabos volt, de a sütésnél elolvadt. Robotgéppel is elkeverheted,
akkor szép egyenletes lesz)
Ezután tedd bele a lisztet + sütőport + kefirt/tejfölt/natúr joghurtot és
dolgozd össze az egészet.

A keveréket ráöntöd az almára és előmelegített sütőben, közepes lángon
megsütöd kb. 30 perc. (Én úgy 150 fokon szoktam kezdeni, alsó-felső
sütéssel, hogy átsüljön a tészta kb. 20 percig, aztán felkapcsolok 180
fokra, hogy a teteje barnuljon meg)
Bele szoktam szurkálni egy villát is 20 percnél, hogy megsült-e a tészta.

Ha nagyjából kihűlt a süti (nem kell teljesen hidegnek lenni) akkor
megfordítod, hogy az alma felülre kerüljön, és kész is.




Nincsenek megjegyzések:

Címkék

Népszerű bejegyzések

Rendszeres olvasók